top of page

Te gast BIJ: Klaas van Zanten

Een aantal weken geleden kreeg ik als voorzitter van de VVE een (voor mij) vreemde mail van één van onze bewoners. In de mail werd gevraagd om de sticker, die de entreedeur van het appartementencomplex bekleedt, te verwijderen. Voor verduidelijking van mijn verhaal, heb ik een foto van onze entreedeur toegevoegd.

Op de foto is te zien dat onze entreehal, voor een deel bedekt is met een raamsticker van het schip waar wij als appartementencomplex onze naam aan danken. De Furie. De sticker zou volgens deze bewoner het beeld verstoren van binnenkomende mensen. Men zou tegen elkaar opbotsen bij het betreden van het gebouw, simpelweg omdat ze de persoon aan de andere kant niet gelijk zien.

Zelf kom ik nooit door deze deur, want ik parkeer mijn auto in de garage en kom door een andere deur binnen. Toch ben ik gaan kijken waar de ophef vandaan kwam. Een deel van het zicht is inderdaad beperkt, maar alleen als je met grote haast of bij andere manieren van onoplettendheid door de deur loopt en de ander ook iets anders aan het doen is en niet oplet, kan het gebeuren dat je tegen elkaar opbotst. Zonder sticker kan het dus ook gebeuren.

Ik heb mijn bevindingen naar haar gemaild en gezegd dat als ze wil dat het niet meer gebeurt, ze gewoon moet opletten wanneer ze naar buiten loopt. Zeg eens iemand gedag als je ze passeert of toon interesse in iemand zn bestemming als je dan toch ongemakkelijk in de lift staat samen. Je bent namelijk niet sneller door de deur als je niks zegt en opbotsen kost alleen maar meer vertraging.

Een week later kreeg ik een mail terug met de melding dat ze inderdaad wat had overdreven en dat we wat meer tijd moeten nemen voor onze omgeving en wie we tegenkomen onderweg naar onze drukke leventjes. Met dezelfde boodschap als die voor de medebewoner wil ik graag dit verhaal afsluiten.

Let wat meer op je medemens en je omgeving. Vergeet niet dat de weg naar je bestemming ook mooi is en dat het de moeite waard is om te lette op de kleine dingen die je normaal snel voorbij sjeest.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page