top of page

Te gast BIJ: Magda de Ruijter

Schoonmoeder van één van de bijtjes..

Of ik een stukje wil schrijven voor de website? Natuurlijk, waar moet het over gaan? Zo begon mijn zoekocht naar de kleine dingen die ik wellicht voor lief heb genomen, maar nu ik er nogmaals aan denk ik inzie dat mijn kleine ding, wellicht een groot effect op een ander had.

Na lang denken heb ik het!..

Niet al te lang geleden stond ik in Rotterdam op de roltrap. Ik kwam net het metrostation uit en was aan het bedenken welke winkel ik eerst zou gaan bezoeken. Dit ging goed, totdat ik werd afgeleid door het beeld wat zich voor mij aandeed. Ik zag een man voor mij staan op de roltrap en doordat hij een stukje hoger stond dan ik, keek ik gelijk naar zijn schoenen. Het waren nette leren schoenen en de pantalon die hieroverheen hing was eigenlijk iets te lang.

Gelijk bedacht ik mij dat het vast een sollicitatiegesprek moest hebben, want als hij standaard een pak aan moest, had hij zijn broek passend gemaakt naar zijn lengte en had hij het prijskaartje van zijn schoen afgeknipt. Ik twijfelde geen seconde en heb de meneer gelijk aangetikt om te vertellen dat het prijskaartje van de winkel nog aan zijn schoen bevestigd was. De man in kwestie was dankbaar en trok het kaartje er meteen af. Hij zette zijn reis voort en ik daarna ook.

Ik hoop dat ik die meneer een grotere kans heb gegeven op het ontvangen van die baan waarvoor hij ging solliciteren. Het gevoel van hulp bieden aan iemand die wellicht niet eens weet dat hij of zij dat nodig heeft gaf mij een goed gevoel. En dat gevoel heb ik kunnen krijgen door op te letten naar wat ik in mijn omgeving zie. Sindsdien ben ik die beweging voort gaan zetten en haal ik daar onder andere, de mooie dingen uit mijn dagen vandaan.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page