top of page

(On)opvallend: Schijn bedriegt

Afgelopen donderdag gingen wij met de hele minor PR naar de talkshow PAUW. Voor de oplettende kijkers, Lynne en ik waren de eerste 30 minuten steeds in beeld. Jeetje, dat was even ongemakkelijk. Ik wist me geen houding aan te nemen en bewegen durfde ik niet. Nog ongemakkelijker was om dit terug te zien. Maar goed, dat even terzijde.

Er was een bijzondere gast. Namelijk; de pianist die na de aanslagen in Parijs het nummer 'Imagine' live kwam spelen. Voor de uitzending hadden we het al over de pianist en zijn piano. Hij kon deze achter zijn fiets bevestigen en die zo overal naartoe vervoeren. Dat moet vast heel zwaar zijn dacht ik. In de uitzending zelf was dan ook te zien hoe hij met zijn piano over de dam fietste.

Maar deze pianovleugel blijkt geen echte pianovleugel te zijn. Davide Martello, zoals de pianist heet, heeft deze piano namelijk helemaal zelf in elkaar geknutseld. Hij heeft zelf stukken hout gezaagd en getimmerd om het zo als een mooie vleugel te doen lijken. Natuurlijk mocht het peace teken hierop niet ontbreken. De vleugel is gevuld met een versterker en de toetsen waarop hij speelt, zijn die van een elektrisch keyboard. Hierbij is het dus belangrijk dat hij zijn baterijen niet vergeet, want dan is er niets te horen.

In de uitzending vertelt Davide waarom hij overal piano speelt. Muziek verbindt mensen met elkaar. Davide speelde niet alleen na de aanslag in Parijs. Hij bleek al op veel plekken te zijn geweest. Een mooi gebaar en kippenvel op mijn armen toen hij het nummer live speelde.

Mocht je meer willen weten over Davide of wil je ons zien shinen in de aflevering? Dan kun je de uitzending van PAUW op 19 november terug kijken op NPO gemist.


Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Er zijn nog geen tags.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page